Monthly Archives: september 2013

You are browsing the site archives by month.

La meg lese bloggen din

Før jeg startet å blogge var jeg glad i å lese andres blogger. Det har på ingen måte forandret seg etter at jeg selv ble en del av det glade selskap. Snarere tvert imot.

Via Google Analyctics kan jeg følge med på hvor mange som leser bloggen min og hvor i verden dere kommer fra.

Finnes det da noe bedre enn at jeg kan få muligheten til å lese om deres tanker og liv? Trolig ikke. Derfor hadde jeg satt stor pris på om du forteller meg om bloggen din, enten her eller via de sosiale mediene jeg har linket til i sidekolonnen.

Jeg vil sende et stort takk til alle dere som er innom bloggen min. Enten det skjer når dere sitter på do, kjeder dere på bussen eller om dere har bokmerket meg. Dog kanskje mest takknemlig for de to siste. Gode lesertall gir meg  motivasjon!IMG_0501

Please write your about your blog here or press one of the «social media»-buttons to share it with me. Cheers!

Eargasm

En låt blir satt på. Sakte, men sikkert begynner den høylytte pratingen å dempe seg. Noen blikk blir utvekslet og et anerkjennende nikk kan sees. Folk lytter nå. Den summende pratingen har plutselig forsvunnet. Noen ro i lokalet finnes likevel ikke. Det er tvert imot mer spenning. Et par hoder begynner å gå opp og ned i takt med musikken, før samtlige nå forstår at det skjer noe stort. Et skjevt smil dukker opp. Litt fnising. Hva gjorde egentlig låten for å forandre stemningen, spør et par øyne. Det er likegyldig. Helt uten betydning. For nå digger alle. Stemningen stiger. Bolter løsnes. Taket løftes.

Du kjenner igjen følelsen? Jeg synes låten under er megatøff. Jeg skal gi deg en utfordring. Sitt helt i ro når refrenget kommer. Hvis ikke engang foten din begynner å trippe etter rytmen, ønsker jeg med all respekt å klassifisere deg som tonedøv.

Når vi er inne på musikk kan vi ikke unngå å snakke om Ylvis. «The Fox» er allerede sett av i underkant av ti millioner ganger på YouTube, og jeg gjør mitt ypperste for å spre sangen her nede. Responsen så langt har vært ypperlig, selv blant de lokale. Humoren er midt i blinken. For hva sier egentlig reven?

Hvilke låter er det som går igjen på din spilleliste?

Hvordan bli sjefen i krydderhylla?

Bloggere er nødt til å være kreative. For at man skal holde på leserne er man nødt til å være interessant. Det blir man ved å være nyskapende. I dag har jeg prøvd å være kreativ OG nyskapende. Nærmest en liten Petter Smart.

Jeg skal vise dere hvordan man kan lage verdens kuleste salt- og pepperbøsse. På verdens enkleste måte.

Det man trenger er følgende: Salt, pepper, to nyvaskede Corona-flasker og to korker. _MG_3212
Start med å vippe lokkene på de kjipe salt- og pepperbøssene av. De hører til fortiden._MG_3216
Hell innholdet fra salt- og pepperbøssene i hver sin Corona-flaske._MG_3221
Jeg valgte å vise et eksempel på hvordan man ikke gjør det, slik at dere forstår farligheten ved det. Do not try this at home:_MG_3220
Sett korken pent på toppen av flasken. Dersom du ikke har tilgang til en slik Corona-kork må du bruke kreativiteten og praktiske egenskaper for å lage en. Smeltet stearin, vanlig ølkork, gummi, tåteflaske. Mulighetene er mange._MG_3234

_MG_3231
Slik skal det ferdige resultatet se ut. Fyll gjerne enda mer salt og pepper opp i flaskene for å slippe og etterfylle. Nå som du forhåpentligvis er ferdig, gjenstår det bare å se hvem som er sjefen i krydderhylla.
_MG_3236

Hva synes du om resultatet?

 

– Hvem bor’u med a?

Alle vet forhåpentligvis at jeg bor i Australia. De aller fleste vet forhåpentligvis at jeg bor med ei norsk jente. De aller færreste vet forhåpentligvis at hun heter Katrine, er 22 år og kommer fra Kvernevika.
For da har dere stalket. Fy, fy.

I går hadde vi vår første offisielle roomiemiddag. På tide. Men det beviser bare at det er mye å gjøre her nede, noe som selvfølgelig er bra. Før du får se bilder må jeg komme med en innrømmelse. Jeg har aldri spist et skikkelig sushi-måltid. Og jeg kaller meg blogger. Katrine tok heldigvis tak i problemet, så vi fikset take-away fra Sushi Train. Det var jo faktisk deilig!_MG_3194

_MG_3190

_MG_3189

_MG_3186

_MG_3196

I likhet med meg er Katrine også glad i å ta bilder. Derfor blir det mindre kleint når begge bruker fem minutter på å ta bilder av maten før vi spiser den.
_MG_3193

Det skal være sagt at hun er utrolig hyggelig å bo med. Jeg kom i kontakt med henne her nede, da hun tilbød seg å vise en ukjent stakkars området. Hun er nemlig i gang på sitt fjerde semester i psykologi her nede.

Nå har jeg prøvd å skrive så mye positivt om henne som jeg kom på, så nå forventer jeg at middagen står på bordet når jeg kommer hjem fra skolen i morgen.

Av med hjernen, fram med kølla

Jeg snakker selvsagt om golfkølla.

Australia har aldri vært noe land jeg har forbundet med sport. Egentlig litt trist siden jeg er sportsavhengig. Riktignok har de noen spenstige varianter av både fotball og rugby, men det har aldri vært nok til at basillen virkelig har fått tak i meg.

Golfbaner derimot. Det er noe Australia virkelig kan by på. Så langt har jeg spilt her nede én gang, men banen imponerte meg så mye at jeg ville tilbake dit – til tross for at det er flust av andre steder å dra til for å svinge med køllene. Jonas var også med denne gangen, og fungerte tidvis som en golfinstruktør for meg, noe som gjør at jeg merker fremgang. I tillegg ble Christian, en svenske som har bodd i Surfers i åtte år, med på noen hull. Også han kan vise til et handicap på tretallet. Til tross for den personlige fremgangen hyler jeg fortsatt som en jente og gråter noen gledestårer, hver gang jeg får par eller treffer godt med driveren.

_MG_3139

_MG_3142

_MG_3149

_MG_3174

_MG_3145

_MG_3178

_MG_3167

_MG_3175

_MG_3163_MG_3164_MG_3165

I starten av november kommer PGA-touren hit til Gold Coast, slik at jeg får muligheten til å se de store gutta på nært holdt. For min egen selvfølelse ville det være kult å heve nivået et par hakk innen den tid.

Øvelse gjør mester, ikke sant?

Vive la France

For nøyaktig en måned siden var jeg på BBQ på den franske måten. Det var en suksess den gangen. Suksesser må gjentas. Derfor ble jeg i går invitert til pariserne Marie og Thomas. Christine og hennes speilreflekskamera var der også. Det resulterte i denne videoen.

Om vi koste oss? Jeg føler denne videoesnutten gir et godt svar på det!

I dag har jeg spilt golf og hatt min første roomie-middag, noe du vil få vite mer om i morgen.

Nå skal jeg til sportsbaren Jupiter i Broadbeach for å se Liverpool- Manchester United. Dette kommer ikke til å blogges fra da jeg nekter å la noe ødelegge oppladningen eller opplevelsen av kampen. C’mon, Liverpool.

Mitt stalltips: 2-1: Sturridge, Coutinho, RvP.